“Actemra (Tocilizumab)” kullanımına bağlı “hepatotoksisite” riski uyarısı.

ldquo-actemra-tocilizumab-rdquo-kullanimina-bagli-ldquo-hepatotoksisite-rdquo-riski-uyarisi

TEB, TİTCK tarafından gönderilen ve onaylanan mektubu duyurdu.


15 Mayıs 2019 14:03

Türk Eczacıları Birliği (TEB), Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu'nun (TİTCK), gönderdiği “Actemra (Tocilizumab)” kullanımına bağlı olarak ortaya çıkan “hepatotoksisite” riskine dair önemli bilgileri içeren doktor bilgilendirme mektubunu duyurdu.

Risk uyarısı mektubu Roche Müstahzarları Sanayi A.Ş. tarafından hazırlandı.

TEB'in duyurusu şöyle:

Actemra (Tocilizumab) ile ilgili Hazırlanan Doktor Bilgilendirme Mektubu Hakkında

Birliğimize T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından iletilen 10.05.2019 tarih ve E.76141 sayılı yazı ile,

Sağlık mesleği mensuplarının ilaç güvenliği ile ilgili konularda meydana gelen gelişmelerden ivedilikle haberdar olmaları amacıyla mektup dağıtılması uygulamasının Kurum tarafından yürütüldüğü bildirilerek, “Actemra (Tocilizumab)” kullanımına bağlı olarak ortaya çıkan “hepatotoksisite” riskine dair önemli bilgileri içeren ve Kurumca onaylanan doktor bilgilendirme mektubunun Birliğimiz tarafından duyurulması istenmektedir.

İlgili Kurum yazısı ve doktor bilgilendirme mektubu yazımız ekinde yer almakta olup bilgilerinizi ve konu hakkında üyelerinizin bilgilendirilmesini saygılarımla rica ederim.

TİTCK’nın 10.05.2019 tarih ve E.76141 sayılı yazısı için tıklayınız.

Kaynak için tıklayınız


Facebookta paylaş Twitterda paylaş


Bu haberleri de okumak isteyebilirsiniz :

Okuyucu yorumları
Bu habere henüz yorum girilmemiştir.
Yorum yaz